Skoči na glavno vsebino

DRUGAČNOST 2019/2020

DRUGAČNOST 2019/20

 Spoštovani prijatelji UNESCO mreže pridruženih šol!

OSNOVNA ŠOLA FRANA METELKA ŠKOCJAN VAS VABI, DA SE PRIDRUŽITE NAŠEMU PROJEKTU – prijavnica Drugačnost nas bogati 2019-20                                                                                       

 DRUGAČNOST NAS BOGATI 

 S projektom Drugačnost nas bogati želimo učenec ozavestiti o pomenu medkulturnega učenje in dialoga, strpnosti, sodelovanja v vse bolj raznoliki družbi ter pomenu miru in spoštovanju človekovih pravic. Učence želimo z izkustvenim učenjem ozavestiti in pripraviti na življenje v sodobni, vse bolj medkulturni družbi.

V projekt želimo vključiti naslednje teme:

  1. Izobraževanje za trajnostni razvoj – Vzgoja za trajnostni razvoj je vseživljenjsko prizadevanje, ki spodbuja posameznike, institucije in družbe, da gledajo na jutri kot na dan, ki pripada vsem nam – ali pa ne bo pripadal nikomur (po listini ZN).
  2. Globalno državljanstvo – proces, v katerem človek postane odgovoren do svojega okolja, do drugih posameznikov in do družbe, v kateri živi.
  3. Zbliževanje kultur – zavedanje pomembnosti tega, da različne kulture živijo med sabo v sožitju in dobroti.
  4. Otrokovo pravice ter mir in človekove pravice – spoštovanje vseh, ne glede na barvo kože, kulturo, narodnost, vero, …

Dejavnosti, ki smo jih do sedaj izvedli: bralni teden – sodelovanje s prijateljskim razredomUNESCO izziv 3. teden epidemije in pouka na daljavoDrugačnost nas bogati,

V projektu sledimo cilju 4.7 izobraževanje za trajnostni razvoj in globalno državljanstvo, torej sledimo temu, da do leta 2030 vsi učenci pridobijo znanje in veščine, potrebne za spodbujanje trajnostnega razvoja, med drugim z izobraževanjem za trajnostni razvoj in trajnostni način življenja, človekove pravice, enakost med spoloma, spodbujanje kulture miru in nenasilja, državljanstvo in spoštovanje kulturne raznolikosti ter prispevek k trajnostnemu razvoju kulture

Projekt je kot v preteklem letu zasnovan na dveh dejavnostih, ki se medsebojno prepletajo in dopolnjujejo s cilje zavedanja, da nas drugačnost bogati ter s poudarkom na VZGOJI ZA EMPATIJO in ALTRUIZMU.

Cilje projekta je učencem približati DRUGE KULTURE, NARODE TER SVET DRUGAČNIH, jih učiti in naučiti strpnosti, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, nenasilnega reševanja konfliktov, predvsem pa življenja brez predsodkov, spoštovanja drugih kultur in življenja v družbi brez meja.

  1. Želimo, da učenci v drugih kulturah, navadah, narodih, pri ljudeh s posebnimi potrebami, … najdejo nekaj lepega, dobrega, pozitivnega, nekaj kar našo družbo bogati. Učence skozi vse leto spodbujamo k strpnem vedenju, medsebojnem spoštovanju, gradnji prijateljskih odnosov. Pri pouku, ID, dnevih dejavnosti spoznavajo drugačne, drugačnost. Medse povabimo »drugačne«, ki dan preživijo na šoli (slepi, gluhi, invalidi, temnopolte, dekle z burko, Rome, migrante, izgnance…) – preživijo dan z učenci, pripovedujejo o sebi, izkušnjah. Učenci za nekaj minut, šolsko uro postanejo drugačni (gluh, slepi, sedejo na invalidski voziček …).
  1. Učenci spoznavajo druge države, narode, njihovo kulturno in naravno dediščino, posebnosti. Iščejo ljudi, ki so njihovi državi, Evropi in svetu dali poseben pečat, tako na tehničnem področju skozi znanost kot tudi na področju človekovih pravic, svoboščin, kulturi dialoga.

Dejavnosti se izvajajo na šoli. Učenci pri urah pouka, ID, dnevih dejavnosti, projektnih tednih spoznavajo druge kulture, narode. Se z njimi tudi srečajo -izmenjava učencev, sodelovanje v ostalih projektih, obiskih tujih držav, predstavitve kultur….

Kriterij, ki bo pokazal  napredek: Učitelji ob vključitvi v projekt učence povabijo, da napišejo besedne asociacije na temo drugačnosti, to ponovijo tudi ob koncu šolskega leta. Napredek pokažejo strpne, spoštljive besede, ki jih je več kot na začetku šolskega leta.

Koordinatorica projekta:                                                  Ravnateljica:

Patricija Haler                                                                    Irena Čengija Peterlin, l.r.

(Skupno 975 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost